Recenze Ondřeje Bezra pro Lidovky.cz – COLOURS POTŘETÍ: Marie Rottrová, Joss Stone a ty další. Den ve znamení skvělých zpěvaček – 21.7.2018

……….Třemi zpěvačkami pátek začal a třemi také skončil, a to v rámci jednoho setu – ideální hudba na dobrou noc. Souručenství Lenky Dusilové, Doroty Barové a Beaty Hlavenkové je posvěceno snad odněkud shůry. Dámy hrají písně ze svých vlastních repertoárů, křehce se vzájemně doprovázejí vokály i instrumenty, přehazují si motivy a bez jakýchkoli pokusů vyniknout jedna na úkor ostatních si při vší poezii a vážnosti na pódiu prostě hrají. Tenhle projekt by si zasloužil okamžitě zaznamenat – kdyby nic jiného, tak třeba jako živá nahrávka…………

Foto – Petr Klapper

___________________________
Recenze Milana Bátora – Jeden den na Colours of Ostrava za krokem žen – 21.7.2018
……………Lenka Dusilová, Beata Hlavenková a Dorota Barová, to jsou tři entity, tři naprosto nezávislé a svrchovaně originální autorky, interpretky a skladatelky, jejichž průnik zapůsobil jako hudební zázrak. Křehký, svítivě lesklý hlas Dusilové a její panteistické texty získaly v nádherných klavírních pasážích Hlavenkové novou kvalitu. Barová svou invenční hrou na violoncello opět ukázala, že v neklasickém žánru je naprosto jedinečná a bezkonkurenční. Její plný, medově zabarvený a sytý vokál se neobyčejně krásně vyjímal. Zazněla autorská tvorba Lenky Dusilové i Doroty Barové a každá žena vnesla do společné fúze své instrumentální i pěvecké mistrovství, fluidum a charisma.
Pro mne osobně byl společný koncert těchto tří královen české „artové“ hudební scény naprostým vrcholem, srovnatelným se světovou špičkou. Až někde uvidíte jména Dusilová, Barová, Hlavenková, ať už pohromadě nebo samostatně na plakátu či facebookové pozvánce, rozhodně zkuste štěstí. Možná budete okouzleni podobně jako já.
Festival Colours of Ostrava stále je o hledání a objevování krásné, autentické a osobité hudby. Stačí jenom chtít a na chvíli ztišit vlastní konvence a vylézt z ulit. Náš genderový výlet za pátečním dnem na Colours of Ostrava je u konce. A to jsme ani nezmínili mužské interprety a umělce. Berme to třeba jako součást pozvánky na osobní objevení tohoto pozoruhodného festivalu, který se v příštím roce stane plnoletým (18) a tento významný rok určitě přinese mnoho nových hudebních zážitků!

Foto – Lukáš Horký