Czech Music Crossroads je mezinárodní konference a showcasový festival. Mezinárodní platforma za účasti České republiky, Maďarska, Polska, Slovenska a přizvané země. Před odborníky a hosty z celého světa se na koncertech představují hudebníci z jednotlivých zemí, prezentující kvalitní a přesahovou hudbu ze scény world music, folku, jazzu a nové akustické hudby. Nejlepší skupině odborníci udělují Cenu Czech Music Crossroads.

Součástí akce jsou panelové diskuse, workshopy a speed dating. Organizátorem je prestižní multižánrový festival Colours of Ostrava za finanční podpory Ministerstva kulturystatutárního města Ostravy a ve spolupráci s Moravskoslezským krajem.

Czech Music Crossroads slouží jako odrazový můstek pro hudebníky, kteří zde svoji hudbu nabízejí exkluzivnímu a pečlivě vybranému publiku mezinárodních profesionálů. Showcasový program není přehlídkou začínajících talentů, nýbrž prezentací umělců, kteří mají šanci překročit jazykovou bariéru, bez ohledu na délku profesionální praxe.

Beata Hlavenková

Pianistka, skladatelka, aranžérka a producentka absolvovala obor skladby na Janáčkově konzervatoři v Ostravě a jazzovou kompozici a aranžování na University of Massachusetts.

Z dávné fáze „neuvěřitelný talent“ se Beata Hlavenková v uplynulých letech přirozeně přesunula do pozice obdivované hudebnice. To, co dokázala na svých nahrávkách a v rámci spoluprací s domácími i zahraničními hudebníky, ji pasuje na zásadní osobnost české jazzové a alternativní hudební scény. Stále skromnou, novým výzvám otevřenou. Potvrzeno jejím upřímným receptem na nebývalé tvůrčí úspěchy dosažené společně s podobně zářící hudební apoštolkou, zpěvačkou a skladatelkou Lenkou Dusilovou ve skupině Baromantika a velmi oceňovaném projektu Eternal Seekers ještě spolu s Clarinet Factory: „Neděláme nic prvoplánově. Skládáme tak, abychom té hudbě věřili. Pak děj se vůle boží.“

Beata Hlavenková působí v několika projektech, s Petrem Ostrouchovem pro symfonický orchestr zaranžovala album Zvon, sbírku starších skladeb Ivy Bittové. „Beata je velký talent a zároveň žena, která si získala mé sympatie jako aranžérka, skladatelka a také jako matka. Věřím, že mateřství dává ženám v kumštu další důležitý rozměr a v tvorbě další ‚hudební jazyk‘. Velmi si její práce vážím,“ řekla o ní Iva Bittová.

Na působivém sólovém albu Theodoros z roku 2013, kdy se sama doprovází na klavír, vychází z fascinace písní a její jednoduchostí, převedené do intimně zhudebněného cyklu o dvanácti měsících.

„Řecké jméno Theodoros znamená Boží dar. Když jsem začala skládat, uvědomila jsem si, že Boží dar je pro mne život. Ten se skládá z let, z měsíců, z dnů. Bylo tedy naprosto přirozené, že skladby budou pojmenovány stejně jako kalendářní měsíce,“ vysvětluje držitelka hudebního ocenění Anděl právě za album Theodoros, které sklízí pozitivní recenze i v zahraničí a Beata za něj byla nominována na cenu Independent Music Award v kategorii Concept Album.