Beata Hlavenková vydala na labelu Animal Music nové autorské album, kterým navazuje na svůj předchozí úspěšný projekt „Theodoros“ (Animal Music, 2013). Album obsahuje devět nových skladeb, tvořících návazností a střídáním nálad jakousi rozměrnou suitu. Nazváno je latinským ekvivalentem slova „jiskra“, neboť autorka zde hledá cestu k jiskře v srdci člověka, kterou – v souladu s citátem amerického psychoterapeuta Thomase Moora – zakrývá mračno v podobě průměrnosti, jež člověku velí činit jen tolik, kolik stačí, zatímco skutečná osobnost učiní vše, aby nechala jiskru zazářit. SCINTILLA je též akronym tvořený počátečními písmeny názvů jednotlivých skladeb. Autorčin klavír zde doplňují další klávesové nástroje (rhodes piano a různé syntezátorové zvuky) a každá skladba je ozdobena účastí jednoho či více vzácných hostí. V Norsku nahrávali klávesista Anders Aarum, s nímž Hlavenková plánuje i rozsáhlejší koncertní spolupráci, zpěvačka Julie Dahle Aagård a perkusista Kenneth Ekornes, známý především spoluprací s Mari Boine. V USA vznikly nahrávky příspěvků trumpetistky Ingrid Jensen (členky Maria Schneider Orchestra a spolupracovnice Hlavenkové již z časů alba „Joy For Joel“) a význačného alternativního hudebníka, hráče na klarinety a saxofony, Evana Ziporyna. V Čechách pak nahrával violoncellista Jiří Bárta, jehož osobnost je pojmem ve světě vážné hudby, a v Praze naturalizovaný britský zpěvák Justin Lavash. Beata Hlavenková na albu spojuje vlivy vážné hudby, minimalismu, jazzu a lidové hudby a naprosto přirozeným mixem žánrů dosahuje svého vlastního zvuku, který je již v dnešní době nezaměnitelný a snadno identifikovatelný, ať již v její vlastní tvorbě, nebo v tvorbě pro Baromantiku Lenky Dusilové, jíž je zásadní členkou a spoluautorkou repertoáru. Nahrávky klavírních základů pro album pořídil Ondřej Urban ve Studiu HAMU v Praze, příspěvky hostí byly nahrány v dalších studiích v Praze, Norsku a USA, jakož i ve Studiu Sono Records, kde vznikl i finální mix Milana Cimfeho. Mastering provedl (stejně jako u předchozího autorčina alba „Theodoros“) věhlasný Tony Cousins v londýnském studiu Metropolis. Obal je dílem Zuzany Lednické ze Studia Najbrt. Album vylo vydáno v prosinci roku 2015 za finanční podpory Ministerstva kultury a Magistrátu hl.m. Prahy, distribuuje jej společnost SUPRAPHON, a to ve fyzické i digitální podobě.Pianist and composer Beata Hlavenková´s “Scintilla” is a follow-up to her previous successful and award-winning “Theodoros” solo album. It contains her new material on the border between genres, again in a thematically unified whole. Beata´s piano is augmented with different keyboards and vocal layers and each track features one or more guest musicians. Keyboardist Anders Aarum (with whom Beata also performs live), vocalist Julie Dahle Aagård and percussionist Kenneth Ekornes (known mostly for his collaboration with Mari Boine) recorded in Norway. Clarinettist Evan Ziporyn and trumpetist Ingrid Jensen (soloist of Maria Schneider Orchestra) have contributed in USA and performances of cellist Jiří Bárta and singer-guitarist Justin Lavash were recorded in Beata´s home country, Czech Republic.